U okviru projekta “Ekološko razmišljanje kao način života” organizovana je debata u prostorijama Centra za aktivizam Beograd i putem ZOOM aplikacije. Debati su prisustvovali nastavnici, predstavnici lokalne samouprave, predstavnici OCD koje se bave pitanjima zaštite životne sredine, učenici i mediji.
Zaklјučci sa Debate su sledeći:
- Mediji su, u kontekstu ekologije, vrlo važni jer današnji svet ne možemo zamisliti bez njih- oni se nalaze u svakodnevnom životu pojedinca. Mediji, tako, imaju važnu ulogu u podizanju svesti o ekologiji i razumevanju problema zaštite životne sredine. Nјihova primarna uloga ogleda se u njihovoj informativnoj i obrazovnoj funkciji- oni mogu širiti informacije o ekološkim problemima, te edukovati lјude o značaju zaštite životne sredine, značaju širenja ekološke svesti i ekološke kulture. Pored toga, oni su toliko zastuplјeni da imaju veliku moć uticaja na shvatanja, osećanja, razumevanje sveta od strane čoveka, te se zbog svega toga oni smatraju izuzetno značajnim u širenju i razvijanju koncepata ekološke svesti i ekološke kulture. Predstavnici medija su se obavezali da redovno izveštavaju o značaju podizanja ekološke svesti i da ukažu na sve negativne pojave koje se odnose na zanemarivanje životne sredine.
- U formiranju ekološke kulture ima sistem ekološkog vaspitanja i obrazovanja. Obrazovno – vaspitni proces u funkciji zaštite i unapređenja životne sredine predstavlјa svesno i plansko razvijanje znanja o čovekovoj sredini i odnosa prema njoj.
- Ekološko obrazovanje treba da pruži veoma sigurna znanja o sonovnim karakteristikama životne sredine i da razvije kritički stav prema rastućoj degradaciji životne sredine i racionalnom korušćenju prirodnih resursa.
- Predstavnici škola koji su prisustvovali debati obavezali su se da će veću pažnju usmeriti na to da učenici u što većem broju, kao izborni predmet, izaberu ekologiju i očuvanje životne sredine. Ovaj predmet treba da postane obavezan u osnovnim i srednjim školama. Načelo koje je na debati usvojeno je da ekološko obrazovanje ne bude samo na nivou obaveštenosti, već da se usvojena znanja primenjuju i u praksi, jer bez toga ne znače ništa. Takođe, jedan od zaklјučaka je da sa razvojem ekološke svesti treba početi još u najranijem detinjstvu. S toga ne treba situaciju prepustiti slučaju, već se pitanju organizovane nastave sa tematikom iz ekologije, mora prići veoma ozbilјno, kroz inoviranje postojećih nastavnih planova i programa i uvođenjem regularnih ekoloških sadržaja kao posebnih predmeta, ali i u okviru drugih predmeta.
Takođe, pokrenuta je inicijativa za formiranje mreže OCD koje se bave pitanjima ekologije i zaštite životne sredine i da zajednički rade na rešavanju problema iz ove oblasti, kao mreža konkurišu kod domaćih i stranih donatora i zajednički lobiraju za donošenje pozitivnih propisa i uredbi.